نمایش «بابای پشت شیشه، سنگ‌های بی‌نشان و مهسا (ژینا) دختر ایران» از نیلوفر بیضایی روی صحنه می‌رود

بانگ نیوز/۱ آبان ۱۴۰۱

در بیست و هشتمین فستیوال تئاتر ایرانی کلن در آلمان نمایش تازه‌ای به کارگردانی نیلوفر بیضایی، تحت تأثیر اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» به نمایش درمی‌آید.

گروه تئاتر دریچه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نمایش تازه او با نام «بابای پشت شیشه، سنگ‌های بی‌نشان و مهسا (ژینا) دختر ایران» شنبه ۱۲ نوامبر ساعت شش و نیم بعد از ظهر در چارچوب بیست و هشتمین فستیوال تئاتر ایرانی در شهر کلن اجرا می‌شود. در این نمایش ستاره سهیلی و شیلان شهبازی ایفای نقش می‌کنند.

بر اساس اطلاعیه گروه تئاتر دریچه این نمایش در VIA Kapitel Saal در Stolze Str. 1A, 50674 Köln برگزار می‌شود. ( تلفن رزرو بلیط: ۲۶۹۵۱۴۲-۰۱۶۳)

پیش از این، نیلوفر بیضایی، نمایش «بازی در بازی» را در تماشاخانه گالوس فرانکفورت آلمان روی صحنه برده بود. این نمایش ارجاعاتی هم به رمان «عقل آبی» شهرنوش پارسی‌پور دارد. موضوع این نمایش رابطه بین زن و مرد و مسأله قدرت است. شیلان شهبازی، حمید سیاح‌زاده، ستاره سهیلی، مرتضی مجتهدی، ملیحه بابایی، هرمین عشقی و حمیدرضا مهنانی در این نمایش هنرنمایی می‌‌کردند.

نیلوفر بیضایی از سال ۱۹۸۵ در تبعید در آلمان به‌سر می‌برد. او در رشته‌های ادبیات آلمانی، تئاتر- سینما و تلویزیون و تعلیم و تربیت از دانشگاه فرانکفورت تحصیل کرده و در سال ۱۹۹۴ گروه تئا‌تر دریچه را پایه‌گذاری کرد و به نمایش‌نامه‌نویسی و کارگردانی تئا‌تر پرداخت. از مهم‌ترین مضامین آثار نمایشی او هویت‌جویی و بیگانگی انسان ایرانی، مشکلات اجتماعی و خانوادگی زنان در پیش‌زمینه تبعیض جنسیتی و نیز حقوق اقلیت‌های مذهبی و جنسی است.